fredag 9 november 2012

Happy 40th!

Igår var jag på en underbart bra konsert med Brad Paisley!! 
Eftersom han fyllde 40 för typ två veckor sedan passade jag på att göra ett födelsedagskort till honom som han fick när jag träffade honom vid en Meet&Greet!
Jag var sjukt nervös, men han blev glad för kortet i alla fall! :)


Grunden är ett blått cardstock där jag har limmat fast en boksida och skrapat bort överflödigt papper. På det har jag kört på lite vit gesso och sen en cirkelmask som jag har färgat med Distress Stain Vintage photo. Sen använde jag även Distress Stain Vintage photo och Chipped sapphire vid kanterna. Därefter använde jag blandade stämplar från bland annat Tim Holtz och Prima som jag stämplade med Distress Ink Old paper, Vintage photo och Walnut stain runt hela kortet. Sedan sydde jag fast lite tejp och band i översta hörnet och sydde med symaskin lite rak- och zickzacksöm längs med sidorna.
I mitten har jag ett wellpapp som jag har distressat med Walnut stain och sedan lagt på en tyll (infärgad med Distress Stain Vintage photo) och sedan band, ett band från en klädesetikett och ett band som min mamma inhandlat på en semesterresa i Italien.
Blommorna är infärgade med Distress Ink Old paper och Vintage photo och ihopsatta med bronsfärgade brads, och thickerserna kommer från American crafts.

Väldigt nöjd med kortet och jag hoppas att det uppskattades, även om han såg mest överraskad ut :)
Ha det fint!
Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar