fredag 23 mars 2012

Sommarmilkshake!

När våren försiktigt kikar fram börjar drömmar om sommar och semesterresor sakta växa. Då jag är student i ett år till så blir det ännu en sommar av obligatoriskt sommarjobbande så semesterresorna förbli drömmar något år till. Men då är det härligt att gräva fram semesterminnen och minnas hur härlig det var där, just den dagen, på det fiket. Och varför inte göra en layout på det? :)

Jag utgick från YouDos receptutmaning som innebär att använda sig av följande ingredienser:
1 CS
1 foto
2-5 mönstrade papper
1 gem
1 wellpapp
Blommor
Titel
Journaling
Washitejp

Och sen var det bara att baka ihop :)


Fotot kommer från min och sambons resa till Grekland för snart tre år sedan och journalingen har jag placerat längs med kanten. Texten lyder: "I väntan på att åka häst och vagn tog vi en kort paus vid hamnen i Chania, Grekland och jag mumsade på en underbar jordgubbsshake!"


Under fotot har jag ett vitt wellpapp och därunder olika mönstrade papper. Papprena har jag bland annat bearbetat med stansar och kantskärare. Både CS:et och det understa mönstrade papper kommer från det blogcandy jag vann av Annas pysseltajm!


Med hjälp av ett overhead-blad och en fjärilsstans så skapade jag min egen stencil och använde den för att distressa in fjärilarna med milled lavender (de försvann lite under tejpen, men det finns fler fjärilar därunder). Använde mig av washitejp i guld och vit med guldtext. Gemet fick bli ett lila inköpt på Gekås :)

För övrigt är väskan packad inför söndagens Stockholm City Scrap event! Det är mitt allra första event och första gången jag träffar andra scrappare och scrappar tillsammans, så jag är både nervös och förhoppningsfull! Håller tummarna för att få träffa lite härligt folk och ha en rolig dag :)

Ha en härlig helg!
Emma

3 kommentarer:

  1. Du är så himlans duktig på att få till snygga LO:ns

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Härlig bild! härlig layout
    Tack för att du är med på YouDos utmaning.
    /DT-Petra

    SvaraRadera
  3. Så fin layout du gjort, jag gillar hur du stansat blommor i det mönstrade pappret!

    SvaraRadera