söndag 26 februari 2012

Höstsol

Dags för Veckans Skiss igen!
Denna vecka ville jag exprimentera med glas så jag (eller rättare sagt sambon, eftersom jag blev lite glasrädd) tog fram hammaren och krossade en trasig vas i förrådet.


Och här sitter jag och plockar glas :)


Så här blev resultatet. Det blev en någorlunda enkel och nertonad layout, då både bakgrundspappret och glaset tog mycket fokus.



Bakom fotot har jag ett enfärgat cardstock i ljusblått och även remsor från Tim Holtz. Sen några få dekorationer till det.


Här är en närbild på glasskärvorna i hörnet. Har även stansat ut fjärilar och distressat dess kanter. Under glasskärvorna har jag gjort cirklar med akrylfärg.


Försökte fånga in höjden på glasskärvorna, men min kompaktkamera är inte så förtjust i manuell fokus så det fick bli lite oskarpt :P

Ha en fin söndag!
Emma


5 kommentarer: