måndag 9 januari 2012

Mitt älskade scraprum!

Jag inspirerades av SweScrapbook.blogspot.com och deras julkalender där de publicerade massa inspirerande bilder på deras scraprum. Så här kommer mitt!

Jag har ena sidan av vårt hobbyrum och min sambo har det andra, och så här ser det ut  på min sida. Ett ordentligt arbetsbord från Ikea. Pennor, saxar, penslar och linjaler i vita och lättillgängliga krukor.


Mina älskade bokstavsstickers! Köpte upp ett ordentligt lager så att jag har lite att välja mellan och de hänger på en väggstång från Ikeas köksavdelning.


En likadan väggstång sitter under magnettavlan och där hänger även en liten korg för småsaker och andra omtåliga saker.


På magnettavlan hänger dessa burkar med magnetisk baksida, främst för att vår katt inte ska kunna fånga dem (det där med småsaker att slita ner och tugga sönder är ju annars väldigt populärt!)


På anslagstavlan hänger stenciler, inspirationsblad, skisser och idéer. Lite smått och gott helt enkelt!


Och här är resten!


Fick hem min beställning av Distress Ink förra veckan och jag är helt såld! Det är riktigt roligt att bara gå crazy med färgerna - det blir ju en sån häftig effekt!


Har gjort små "provlappar" av mina distresser för att veta ungefär vilka färgskalor jag har, men jag använder de inte så mycket utan det blir mest att jag bara tutar och kör :)


Lite blandade stämplar av lite allting. Inte så nöjd med min stämpelförvaring, men än så länge har jag inte så många så det är inget större problem, men har ni något tips så hör gärna av er!


Har samlat alla motiv i en pärm, känner att det är enklare att hitta ett passande motiv så än att lyfta på alla möjliga klossar.


Och här kommer alla småsaker! De ligger i praktiska lådor från Gekås (Ullared, för er som inte kommer från Halland :P) och där får jag plats med både knappar, brads och massa massa charms, me like!


Olika blommor i glasburkar.


Även washitejpen får plats i glasburk (än så länge).


Satinband, organzaband och silkesband runt klädnypor i glasburk från Ikea. Större snören/förpackningar får ligga i en annan låda, men även den här blev snabbt full, det brukar ju bli så när man väl börjar köpa på sig saker :)


Och här har vi gotti-lådan med lite allt möjligt: bokmärken, fjädrar, biljetter, måttband och Ola Salos autograf (hur hamnade den där?). När man behöver det där lilla extra till en layout.


Det var mitt rum det!

/Emma









4 kommentarer:

  1. Helt imponerad, så mycket vackert. Har en tjej som gör alla mina kort till min butik, kanske skall anlita dig om det är möjligt? Anna-Maria

    SvaraRadera
  2. Tack för fina ord! Vet inte om jag är tillräckligt bra för det, men jag tackar inte nej till en utmaning så jag kan ju försöka i alla fall :)
    /Emma

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir, hör av mig inom det snaraste! A-M.

    SvaraRadera
  4. Wow, vad fint du har, och vilken ordning. Blir verkligen inspirerad att fixa till mitt hobbyrum som alltid är i kaos :) Jätte fint!

    SvaraRadera