fredag 13 januari 2012

Bad face day

En layout jag gjorde utifrån Little Yellow House Kits  januariutmaning som löd:
Skapa ett valfritt alster enligt följande recept:
- minst 4 hjärtan
- färg/distresser
- minst 4 mönstrade papper
- 3 olika alfabet
- du får INTE använda band/spets

Tyckte det var riktigt roligt att ha lite begränsningar, samt något man verkligen MÅSTE ha med (jag är inte så mycket för hjärtan annars...) Men så här blev det i alla fall!




Använde ett gråmönstrat cardstock (Old world stack) som grund och där efter tre mönstrade papper från Victoras Design House för de mer pastelliga delarna. Jag har distressat med shabby shutter och peeled paint längs kanterna samt hjärtat i wellpapp. En måttbandsmönstrad washitejp binder ihop kanterna och den har jag även använt till ett eget hjärta. Bokstavsstickerserna (det låter aldrig bra i plural det där) kommer från Prima, October Afternoon och Basic Grey. Som dekorationer har jag använt mig av diverse charms i silver, lite brads, gem och Tim Holtz Adage-tickets.

Det var vad jag hittade på efter nämnda premisser i alla fall!

Ha det fint!
Emma

1 kommentar: