onsdag 25 januari 2012

1000 dagar av kärlek

Nästa vecka har jag och sambon varit tillsammans i 1000 dagar så detta ville jag föreviga med en layout. Passande nog lade Veckans Skiss upp en ny skiss när jag gick i "inspirations-tankar" så jag slog två flugor i en smäll! Den följer inte skissen enligt alla regler, men den inspirerade i alla fall, och det är väl det som är meningen :)


Som grund har jag ett enfärgat cardstock och masken till cirklarna kommer från ett sällskapsspel. Förra gången använde jag distresser till masken, men nu vill jag testa min PanPastel. Det blev lite avfärgat här och var, lite geggigt och utsmetat, så jag fick helt enkelt fortsätta att smutsa ner layouten! Jag använde mig av svart och blå akrylfärg utblandat med vatten till stänket. Jag använde relief paste och smetade på lite här och var och använde en kork för att göra cirklarna.


Under fotot har jag tre mönstrade papper, ett utdrag ur en kalender, ett utdrag ur Första Korintierbrevet ("Kärleken är tålmodig och mild" osv) mm. Till dekorationer har jag använt knappar, brads, silvercharms och en kattberlock (lilltjejen måste ju vara med någonstans :P).


Fjärilen är en rubon och den svarta kulraden är ett gammalt halsband som har gått sönder.



Vågar nästan säga att det var allt för mig den här veckan, för imorgon är det min födelsedag och då följer tre dagars firande i olika konstellationer med härliga vänner :) Ska bli riktigt roligt!

Ha det fint!
Emma


5 kommentarer:

  1. Grattis till era 1000 dagar av kärlek!
    Vilken snygg layout du gjort. Härlig kletig och färgglad!
    Kram Ann-Louise på VS

    SvaraRadera
  2. WOW!! Toksnygg layout, gillar massor!! Tack för ditt bidrag till VS/Marja

    SvaraRadera
  3. Denne blev virkelig nydelig! Du har brugt så mange cool teknikker.
    Super flot lavet - og detaljen med et stykke af en kalender er rigtig god. :9
    Tak for dit bidrag til VS.

    SvaraRadera
  4. Ja, grattis till kärleken! Snyggt med alla lager av papper o biljetten...o sicka bilder!! Tack för att du hänger med!!

    SvaraRadera
  5. Grattis! Kul att fira antal dagar :) Din LO är toksnygg! härligt jobbat.

    SvaraRadera